Stad van tranen

Stad van tranen

Rank 4492 Gelezen 289 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 395 Favoriet 17 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 4   Topics 0
Augustus 1572. Minou Joubert en haar familie zijn in Parijs voor een koninklijke bruiloft. Het huwelijk tussen Margaretha, de zuster van de katholieke koning Karel IX, en de protestantse hugenoot Hendrik van Navarra is bedoeld om vrede te brengen in Frankrijk na een decennium van religieuze oorlogen. De hele stad loopt uit, en van heinde en verre zijn mensen gekomen om het feest mee te vieren.
Maar ook Vidal, een oude vijand van Minou, is naar de hoofdstad getrokken. En wat een week vol feestelijkheden had moeten worden mondt binnen enkele dagen uit in een grote moordpartij, waarna de straat bezaaid is met duizenden doden. Minous familie slaat op de vlucht, en moet zich noodgedwongen verspreiden over de vier windstreken.

Een aangrijpende, adembenemende roman over wraak, onderdrukking en verlies. Het verhaal neemt ons mee naar Parijs, Chartres en naar de Stad van tranen zelf: Amsterdam.

Historische roman (populair)
Minou Joubert (2)
Boekerij
05 mei 2020
12 mei 2020

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Guy Doms Hebban Recensent

Historisch epos over liefde in tijden van oorlog

door: Guy Doms 2 likes

Met Tijden van vuur, een roman die zich afspeelt in de tweede helft van de jaren 1500, zette de Britse Kate Mosse (1961) de juiste toon. Deze bestseller krijgt een klapper als vervolgdeel: Stad van tranen, ook nu weer in een ijzersterke vertaling van Merel Leene. Ondertussen schrijft Mosse verder...

Reacties op: Stad van tranen