Stamina

Rank 8601 Gelezen 7 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 21 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Alma die op sterven ligt, Klaas die stiekem danst wanneer zijn vriendin niet thuis is, en een warrige oude man die tevergeefs op zoek blijft gaan naar koffie: dit zijn maar enkele van de kleurrijke personages die in deze bundel hun entree maken.
De subtiel verweven verhalen in Stamina gaan over mensen die elkaar willen bereiken, maar daartoe onmachtig zijn. Over de intense haat die een lange relatie kan beheersen. Over het verliezen van moeders, kinderen en liefde. Over angst. En over desalniettemin dapper voortleven: stamina.
Enne Koens is messcherp in het ontleden van de psychologische processen die spelen tussen haar personages. Dat doet ze bovendien met een grote liefde voor het menselijk falen. Koens is een verhalenverteller pur sang.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Uitgeverij Podium b.v.
02 januari 2020
14 januari 2020

Grote thema's in kleine verhalen

door: RenskeWal 1 like

In Stamina neemt Enne Koens ons mee in de gangbare worstelingen van haar personages. Allemaal hebben ze net een verandering in hun leven meegemaakt die veel impact op ze heeft. Ze nemen afscheid van dingen, mensen en levensfasen. Omdat ze er nog middenin zitten, zijn het rauwe en soms chaotische...

Reacties op: Stamina