Vanaf hier kun je de hele wereld zien

Junior   Topics 0
Vanaf hier kun je de hele wereld zien van Enne Koens is een prachtige jeugdroman over identiteit en familie. Van de auteur van o.a. Die zomer met Jente (Vlag en Wimpel 2020) en Ik ben Vincent en ik ben niet bang (genomineerd voor de Deutscher Jugendliteraturpreis 2020).

Op een dag vindt Dena – of Deetje, zoals iedereen haar noemt – een brief. Hij is van iemand die iemand heel erg mist. Deetje is vastbesloten de brief te bezorgen aan de juiste persoon. Dat blijkt minder makkelijk dan ze denkt en dus schakelt ze de hulp in van haar slimme vriend Vito en haar buurjongen Kevin. Zonder dat ze het doorheeft, zoekt ze naar die ene missende schakel in haar eigen leven. Overal zijn aanwijzingen, en elk antwoord levert meer vragen op. Uiteindelijk leidt alles naar het mysterie van haar eigen afkomst…

Enne Koens schrijft intrigerende, originele jeugdromans over thema’s die kinderen in het hart raken. Vanaf hier kun je de wereld zien is geïllustreerd door Maartje Kuiper (bekroond met een Vlag en Wimpel van de Penseeljury 2020)

‘Enne Koens schrijft het op in zorgvuldige zinnen, raak en invoelbaar.’
Het Parool

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Luitingh Sijthoff
25 mei 2021
25 mei 2021

Reacties op: Vanaf hier kun je de hele wereld zien