Stem

Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Een verweesde knaap vlucht in zijn verbeelding om zich na een traumatische start door zijn loodzware zangopleiding heen te worstelen. Tot zijn schade leert hij de prijs van doorzetten en opgeven. Een aanstormende diva moet met haar oude demonen in het reine zien te komen. Maar door haar eigenzinnigheid strijkt ze haar adellijke opdrachtgevers meteen tegen de haren in. Een visverkoopster laat alles wat zij liefheeft in de steek. Gewapend met een ongeopende brief en achtervolgd door een vreselijk geheim kiest zij voor een dolend bestaan. Drie parallelle levens, en toch zullen ze elkaar kruisen.

Stem is een literaire opera tegen de achtergrond van het Italië van de zeventiende eeuw, een allegorie over de broze kracht van de stem en de verwoestende impact van zwijgen.

Lannoo
19 september 2017
02 oktober 2017

Een debuut voor de fijnproever

door: Jan Stoel 1 reactie 1 like

Op de cover van Stem staat ‘De Luitspeler’, een schilderij van Caravaggio. Het is een androgyne jongen. Er is ooit geopperd dat het de Spaanse castraatzanger Pedro de Montoya was. Castraten spelen een belangrijke rol in de debuutroman van Daan Esch, die zich afspeelt in de barok. Door voor zijn...

Reacties op: Stem