Sterren van zeven spiegels

In Sterren van Zeven Spiegels vertelt de Russische arts Vladimir Dmitriev zijn boeiende levensverhaal, van jongen tot man. Maar ook zijn ontwikkeling tot acupunctuurarts, zijn visie op het vak en zijn bevlogenheid komen aan bod. De twee verhaallijnen symboliseren als het ware het samenvallen van kunst en wetenschap. Enerzijds is er het poëtisch verwoord levensverhaal van 'de jongen', dat deels fictie en deels autobiografisch is. Deze jongen wordt geboren in de Oeral, op de grens van Azië en Europa, en ervaart de grote uitdagingen van het leven in allerlei gebeurtenissen. Uiteindelijk ontdekt de jongen de acupunctuur als instrument om zichzelf en de wereld te begrijpen.
In zijn levensverhaal heeft hij zijn ervaringen stuk voor stuk verzameld, verklaard en benoemd als de facetten van het kristal. Daarnaast deelt Vladimir Dmitriev zijn grote, medische kennis over de waarde en betekenis van de acupunctuur. Aan de hand van 'essenties' neemt hij de lezer mee in de intrigerende wereld van lichaam, geest en acupunctuur.
Sterren van Zeven Spiegels brengt de lezer van het dramatische Midden-Europa, via het oude mythische Azië, naar het moderne Europa.

Religie & Spiritualiteit
Esoterie algemeen
KunstMag
21 februari 2011
21 februari 2011

Reacties op: Sterren van zeven spiegels