Stilleven

Stilleven

Rank 1792 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Stilleven is een verzameling van gedichten die een zoektocht naar geluk laat zien. In 44 persoonlijke gedichten wordt de lezer meegenomen langs diepte- en hoogtepunten over onder andere stilte, eenzaamheid en natuur. Van de vele thema’s zijn sommige tijdloos, andere juist erg actueel. Samen vormen ze een bundel die de lezer aan het denken zet over zichzelf, over wat echt geluk is. Foto’s van Levina Riezebos vullen de poëzie aan.

Sofie Riezebos (Kampen, 2002) schreef haar eerste gedicht in groep 7 van de basisschool. Toen ze vijftien jaar was deed ze mee met de poëziewedstrijd Doe Maar Dicht Maar en werd haar gedicht geplaatst in de bijbehorende bloemlezing. Nu ze de middelbare school heeft afgerond, verwezenlijkt ze een wilde droom: een eigen bundel uitbrengen.
Poëzie
Poezie
Palmslag
29 mei 2020

Recensies

Er hadden meer gedichten mogen volgen

door: DonderDesign 1 like
Voor de gedichten van Sofie Riezebos beginnen staat er een prachtige tekst in het boek “Of course it’s happening inside your head, but why on earth should that mean that it isn’t real?” – Albus Dumbledore. Over die tekst gaat het natuurlijk niet ook al is hij erg mooi. Het gaat om de...