Strijd voor de hertog

Strijd voor de hertog

Gelezen 5 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 2
Junior   Topics 0

‘Strijd voor de hertog’ is een superspannend historisch jeugdboek, over Gelre tijdens de Honderdjarige Oorlog.

Ries is een straatschoffie uit Grave (Brabant) en werkt met Tijmen, een slimme koopmanszoon, voor kasteelheer Wenemar van Kuyc. Als de Brabanders en Bourgondische huurlingen het Gelderse dorp Straelen plunderen en brandschatten, raakt de monnik Alwin gewond. Ries brengt hem in veiligheid bij Tijmen op het kasteel van Grave. De jongens ontdekken een machtsspel van edelen en monniken.

Nicki Bullinga schreef een levendig verhaal dat berust op ware gebeurtenissen rond het jaar 1388. ‘Strijd voor de hertog’ is geschikt voor jongeren vanaf 12 jaar en beschrijft een uniek deel van de Nederlandse en Belgische geschiedenis.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Illustraties
Roelof Wijtsma
Omniboek
01 maart 2022
01 maart 2022
9789401917438 , 9789401917445

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Nicki999

Reacties op: Strijd voor de hertog