Suqar

Suqar

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Culinair   Topics 0
Na het succes van 'Vegarabia' komen Greg en Lucy Malouf met een nieuw kookboek over de Midden-Oosterse keuken, ditmaal boordevol zoet: 'Suqar'.

'Suqar' (Arabisch voor 'suiker') bevat meer dan 100 zoete lekkernijen uit het Midden-Oosten, variërend van pudding en gebak tot ijs, koekjes en cakes, gekonfijt fruit, noten en drankjes. Alhoewel zoet een grote rol speelt bij de Midden-Oosterse bevolking, zien zij zoet niet enkel als dessert, maar wordt het gegeten bij het ontbijt, de koffie, tussen maaltijden door en tijdens feestdagen. Hierdoor is het repertoire enorm en Greg en Lucy Malouf weten deze rijke, traditionele smaken als geen ander te transformeren naar moderne recepten waarbij het water je in de mond loopt.

Van ananas met vijfkruiden & saffraanijs, crème brûlee van bloedsinaasappel en kardemomcake tot gesuikerde rozenblaadjes, cheesecake van labneh met citrus en Perzische boterfudge. Kortom, 'Suqar' mag bij bakfanaten, zoetekauwen én liefhebbers van de Midden-Oosterse keuken niet ontbreken.

Culinair
Keuken per land en streek
Good Cook B.V.
06 november 2018