Te gast in Namibie

TE GAST IN Namibië, 2e druk oktober 2013, ISBN 978 94 6016 044 8
Samengesteld door en voor reizigers: verhalen van auteurs die er wonen, werken of gereisd hebben. Met veel insiders informatie over land en bevolking.
Om je bezoek nog beter voor te bereiden en je in te leven in de cultuur van de lokale bevolking, is de pocketreeks 'Te gast in' ideaal. Een handzaam en compact boekje met vlot leesbare artikelen die een leuke tips bevatten voor je reis naar Namibië. Onderwerpen die aan bod komen zijn situatie van de San, de oorspronkelijke bewoners van Namibië, maar vandaag de dag de armste bevolkingsgroep van het land. We gaan in op de gevolgen van de aanwezigheid van Chinezen in het land en vragen ons af waarom de aangekondigde landhervormingen nauwelijks van de grond komen. De reisreportages laten je proeven van het leven in de eindeloze Namib-woestijn. In Windhoek herinneren standbeelden en straatnaambordjes aan het woelige verleden. In de nabijgelegen township Katutura bezoeken we een project van alleenstaande vrouwen die de mogelijkheid krijgen een eigen inkomen te verdienen. In het noordelijk gelegen Kaokoland zijn we te gast bij de Himba, die ook wel de 'indianen van Afrika' worden genoemd. En we besluiten onze rondreis in een boomhut. Dit maakt deel uit van een toerismeproject dat gerund wordt door de San.
De rubriek 'reisinformatie' helpt je verder met tips voor de meest voorkomende noden. Het boekje bevat een woordenlijst met zowel woorden in het Oshivambo als Afrikaans. En voor wie zich verder wil oriënteren is er een lijst met boeken- en filmtips.
Deze pocket is er niet alleen voor reizigers die Namibië willen bezoeken. Iedereen die interesse heeft in dit land en in korte tijd een goede indruk van het land wil krijgen, zal met deze 'Te gast in' een schat aan informatie ervaren.

TE GAST IN Namibië, 2e druk oktober 2013, ISBN 978 94 6016 044 8 Prijs 8,95.
Samenstelling en redactie: Tobias Reijngoud , M.m.v Ton van der Lee, Rolf Hendriks ,Marian van der Heide en Stasja Koot.

Is Te gast in Namibie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Te gast in Namibie