Tegen beter weten in

Rank 327 Gelezen 400 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 381 Favoriet 30 Recensies 14
Feelgood Lijsten 4 Spots 9 Top25's 2   Topics 0

Verfrissend, grappig en natuurlijk romantisch – de schrijfstijl van Charlotte de Monchy is onweerstaanbaar
Lois werkt voor een kleine, noodlijdende uitgeverij in Amsterdam. Er ligt daar in een la nog een bijna verlopen contract voor een biografie over Marius Delaive, een Nederlandse tienerster uit een beroemde boyband. Die biografie zou de uitgeverij uit de rode cijfers kunnen halen, maar Marius woont inmiddels in Canada, waar hij een houtbewerkingsbedrijf is begonnen, en wil met rust gelaten worden. Het contract heeft hij getekend onder druk van zijn agent en nu wil hij er niets meer mee te maken hebben.
Lois wordt door haar werkgever naar Canada gestuurd om zo veel mogelijk informatie van Marius los te krijgen en het boek toch te schrijven. Het is voor haar een mooie kans, aangezien ze droomt van een carrière als schrijfster. Bovendien komt het haar meer dan goed uit om een tijdje naar het buitenland te gaan en zo haar ex te ontlopen. Ze neemt haar intrek in een gemoedelijke B&B in het dorpje en wordt meteen vriendinnen met de sympathieke uitbaatster Jill. Jills beste vriend Chris is ook een goede vriend van Marius; dat beschouwt Lois als een veelbelovende start. Maar het blijkt veel moeilijker dan ze ooit had gedacht om door te dringen tot de stugge voormalige ster.
De pers over de boeken van Charlotte de Monchy

Nee heb je staat wat mij betreft bovenaan de lijst van must-read-zomerboeken van 2019.’ Chicklit.nl
‘Het Nederlandse antwoord op al die Engelse feelgood/chicklit-auteurs: de boeken van Charlotte de Monchy zijn helemaal van nu, lekker geschreven en met herkenbare hoofdpersonen die je gemakkelijk meeslepen in hun leven.’ Marleen Koolmees, Libelle

‘Een vrolijk en ontspannend boek dat je het liefst in één keer uitleest.’ Flair

Romantiek
Romantiek
Boekerij
07 april 2020
15 april 2020

Humor, romantiek en gezelligheid in Canada

door: Diana Mom

Alleen kijken naar de cover van Tegen beter weten in van Charlotte de Monchy brengt al een feelgoodgevoel naar boven. Het prachtige Canadese landschap, met meer, huisje en besneeuwde bergen op de achtergrond laten je afreizen naar een andere plek. De ‘getekende’ details versterken de emotie. Het...

Reacties op: Tegen beter weten in