Tekenen van het universum

Tijdens de opnames voor een televisieserie vindt er een sneeuwstorm plaats waardoor de verteller en haar Frans-Canadese fixer in dezelfde hotelkamer belanden. Er is een wederzijdse aantrekking, maar omdat beiden al een relatie hebben houden ze zich in. Als ze besluiten contact te houden, raken ze verstrikt in een emotionele affaire die steeds verder ontspoort.

Dat is het uitgangspunt van Tekenen van het universum, maar de reis waarop Emy Koopman je meeneemt voert veel dieper dan het verhaal van deze willekeurige onmogelijke liefde. Dit is een verhaal over hoe we onszelf kleiner maken, verminken en verliezen in romantische relaties, over hoe grenzen overschreden worden maar ook over hoe we die laten overschrijden. Een verhaal dat de vraag stelt hoe we kunnen losbreken uit patronen die voor ons lijken te zijn uitgetekend, en in hoeverre we dat willen.

Scherp, spannend, intiem en prachtig geschreven. Een boek om heel dicht tegen je aan te drukken.

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is Tekenen van het universum het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tekenen van het universum