Terug naar Arras

Terug naar Arras

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 1

In hypnose ontdekt Robert Nivelle, een puissant rijke kasteelheer van Le Château de Couin in de buurt van het Noord-Franse stadje Arras en tevens fokker van dure renpaarden, dat hij de reïncarnatie is van zijn overgrootvader, die tijdens de Eerste Wereldoorlog opperbevelhebber was van de Franse strijdkrachten. Het verklaart meteen zijn nachtmerries en hallucinaties over die periode. Bij toeval komt Nivelle erachter dat Emily Fitzgerald, de partner van een zakenrelatie in Londen, dezelfde angstdromen heeft over die oorlog. Zij is de enige die hem van zijn hallucinaties kan afhelpen, is zijn overtuiging. Na een ‘toevallige’ ontmoeting op een terras in Arras laten Emily en haar drie hartsvriendinnen zich door Nivelle overhalen om de rest van hun vakantie op zijn chateau door te brengen. Nog voor de vier kennis hebben gemaakt met de glitter en glamour van de Franse boven- en onderwereld, wordt Emily direct bij aankomst heen en weer geslingerd tussen het nu en de verschrikkingen van WOI. Couin blijkt meer dan alleen een déjà vu voor haar en van lieverlee worden nachtmerries en hallucinaties over WOI werkelijkheid.

André Buurman (1952) is schrijver/journalist en sinds 1973 verbonden aan diverse dagbladen en magazines. Van zijn hand verschenen eerder twee biografieën.

Uitgeverij Aspekt B.V.
22 november 2018

Lezersrecensies (1)

Is het wel verstandig om naar Arras te gaan?

door: Anneke 2 likes
Bij het zien van de schitterende cover van Terug naar Arras van André Buurman krijg je meteen het gevoel dat je geen vrolijk, luchtig boek gaat lezen. Zo te langer je naar het hoofd kijkt, zo te meer je in het hoofd van de persoon ziet. Je wilt weten wat het verhaal is van de persoon op de cover....