Terwijl Parijs sliep

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

Een krachtige roman over moed en hoop in een van de donkerste periodes uit de moderne geschiedenis

Parijs, 1944. Het leven van een jonge vrouw neemt een afschuwelijke wending als ze op een dag van haar bed wordt gelicht. Ze wordt op transport gezet naar Auschwitz. Op het perron neemt ze een levensbepalende beslissing: in haar wanhoop geeft ze haar zoontje, een baby nog, weg aan een wildvreemde man.

Santa Cruz, 1953. Jean-Luc heeft met veel moeite het verleden achter zich gelaten. Getekend door de nazibezetting van Parijs en zijn werk langs de spoorlijnen, waar hij getuige was van de gruwelijkheden die de Duitsers aanrichtten, ontvluchtte hij na de Tweede Wereldoorlog Frankrijk om samen met zijn vrouw en aangenomen zoontje een nieuw leven te beginnen in de Verenigde Staten. Dan wordt op een dag zijn ergste angst werkelijkheid en klopt het verleden volkomen onverwacht op zijn deur.

In de pers

Terwijl Parijs sliep zal de liefhebbers van The Light Between Oceans van M.L. Stedman aanspreken. Een roman die grote vragen uitdiept, zoals: hoe ver kun je gaan om je kind te beschermen? Is liefde stevig vasthouden of loslaten?’ Janet Skelsien Charles, auteur van De bibliotheek van Parijs

‘Wát een boek. Emotioneel, aangrijpend en zonder twijfel fenomenaal. Ik liep het hele verhaal lang op mijn tenen. Een geweldige prestatie.’ Jill Mansell

‘Een krachtig en aangrijpend debuut van een briljante nieuwe auteur. Op vakkundige wijze verweeft ze meerdere verhaallijnen met elkaar. Ruth Druart vult elke pagina met adembenemende spanning, ongekende emotionele diepgang en fascinerende personages.’ Imogen Kealey, auteur van Vrijheid

Historische roman (populair)
Boekerij