Gormancover

The Hill We Climb en andere gedichten

Gelezen 33 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 2 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

‘Amanda Gorman betoverde bij de inauguratie van president Biden – maatschappelijk betrokken teksten, openhartig en theatraal.’ de Volkskrant

Amanda Gorman maakte wereldwijd diepe indruk met de voordracht van haar gedicht The Hill We Climb tijdens de inauguratie van Joe Biden. Ze is de jongste dichter ooit die haar werk mocht laten horen tijdens het beëdigen van een nieuwe Amerikaanse president. Gorman is niet alleen een ambassadeur van een jong en progressief Amerika maar ook de stem van de hoop en het geloof dat democratie mogelijk blijft zolang we ervoor blijven vechten. Tegelijk maakte ze de hele wereld bewust van de enorme schoonheid en kracht van poëzie. Haar voordracht was een inspirerend voorbeeld van de verbindende kracht van literatuur en haar boodschap van verdraagzaamheid, verbinding en perspectief is een fundament voor talloze generaties.

Deze schitterende cadeau-editie van Gormans gedicht werd voorzien van een voorwoord door Oprah Winfrey en is een echt collector’s item dat de macht en schoonheid van het woord viert.

De pers over:

‘Amanda Gorman: een jonge dichter die put uit diepe bronnen.’ NRC Handelsblad

‘De 22-jarige dichteres Amanda Gorman maakte indruk bij de inauguratie van Joe Biden.’ Trouw

‘Adembenemend.’ CNN

‘Dynamisch.’ NPR