Theo, fragmenten uit een leven

'Omdat ik eertijds al belangstelling had, zowel voor zijn persoon als voor wat hij schreef - dat komt door mijn aangeboren nieuwsgierigheid - heb ik hem eens gevraagd een en ander wat meer ordentelijk op te tekenen. Voor iemand die in de dagelijkse omgang bekend stond als correct en gewetensvol mocht dat immers geen probleem zijn. Daar had ik mij in vergist. Hij antwoordde :'Ik vrees dat ik daar nooit toe kom. Wat ik opschrijf is wat mij overvalt, is wat soms als een stormwind over mij raast. Het zijn momenten waarop ik bedolven wordt door allerlei gedachten, emoties en herinneringen. Dan grijp ik naar het dichtstbijzijnde stuk papier en slaagt mijn hand er nauwelijks in mijn pen te volgen. Al schrijvend vloeit de spanning weg zoals het water zich bij eb terugtrekt in de zee. Het is dan alsof een zeebries de beklemmende lucht verjaagd.'

Deze uitgave heeft de hoofdpersoon zijn leven, van kindertijd tot volwassenheid, herbeleefd tegen de achtergrond van de tweede helft van de vorige eeuw.

Auteur
Frans Gillis is iemand die zijn eerste verhalen schreef rond zijn achttiende. Na een loopbaan in de financiële wereld, raapte hij, eenmaal met pensioen, het schrijven weer op. Eerder verscheen De schreeuw.

Is Theo, fragmenten uit een leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Theo, fragmenten uit een leven