Thuisreis

Rank 4663 Gelezen 32 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 29 Favoriet 1 Recensies 18
Feelgood Newsroom 1   Topics 0

THUISREIS De man met de donkere krullen doemt op. Net als afgelopen dagen krabt hij aan de rand van haar bewustzijn. Op haar netvlies verschijnt het beeld van oma. Haar gezicht, vlak nadat ze stierf. Heeft de man, die steeds in haar dromen terugkeert, met haar oma te maken? Ligt de oplossing dertig jaar geleden? Ze graaft verder, een harde windvlaag blaast een stuk papier tegen haar gezicht en de beelden verdwijnen. Het is bijna donker. Ze ritst haar jas dicht en staat op. Tijd om naar huis te gaan. Haar oma vertrok eind jaren dertig van de vorige eeuw uit Ierland en niemand sprak er nog over. Eileen is begin vijftig als ze besluit naar Ierland af te reizen om uit te zoeken wat er toen is gebeurd. Haar camperreis door Engeland en Ierland naar de westkust van het groene eiland wordt een ontdekkingsreis naar zichzelf, naar haar oma en naar de man die steeds nadrukkelijker verschijnt in haar dromen. Over de auteur Sinds 2017 maakt Marceline de Waard (1964) haar kinderdroom waar: schrijver zijn. Iedere zondag verschijnt een kort verhaal van haar op haar website: marcelinedewaard.nl. Juni 2019 verscheen haar bundel ‘Schandalig en andere zondagverhalen’. ‘Thuisreis’ is haar debuutroman. Haar trouwe lezers zeggen: ‘Humor, drama, thriller, ze weet het alle genres kernachtig te raken.’ ‘Ik heb heel veel gelezen in mijn 75 jarige leven en ik vind haar nu al heel goed, waarbij af en toe een vergelijking met de schrijfstijl van Nora Roberts zich bij mij opdringt.’ ‘Je blijft boeien met je verhalen. Nooit saai, altijd pakkend. Nooit één gemist.’

Romantiek
Romantiek