Thuisreis

Thuisreis

Rank 4011 Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 2
Feelgood Newsroom 1   Topics 0
THUISREIS
De man met de donkere krullen doemt op. Net als afgelopen dagen krabt hij aan de rand van haar bewustzijn. Op haar netvlies verschijnt het beeld van oma. Haar gezicht, vlak nadat ze stierf. Heeft de man, die steeds in haar dromen terugkeert, met haar oma te maken? Ligt de oplossing dertig jaar geleden? Ze graaft verder, een harde windvlaag blaast een stuk papier tegen haar gezicht en de beelden verdwijnen. Het is bijna donker. Ze ritst haar jas dicht en staat op. Tijd om naar huis te gaan.

Haar oma vertrok eind jaren dertig van de vorige eeuw uit Ierland en niemand sprak er nog over. Eileen is begin vijftig als ze besluit naar Ierland af te reizen om uit te zoeken wat er toen is gebeurd. Haar camperreis door Engeland en Ierland naar de westkust van het groene eiland wordt een ontdekkingsreis naar zichzelf, naar haar oma en naar de man die steeds nadrukkelijker verschijnt in haar dromen.

Over de auteur
Sinds 2017 maakt Marceline de Waard (1964) haar kinderdroom waar: schrijver zijn. Iedere zondag verschijnt een kort verhaal van haar op haar website:
marcelinedewaard.nl.
Juni 2019 verscheen haar bundel ‘Schandalig en andere zondagverhalen’.
‘Thuisreis’ is haar debuutroman.

Haar trouwe lezers zeggen:
‘Humor, drama, thriller, ze weet het alle genres kernachtig te raken.’
‘Ik heb heel veel gelezen in mijn 75 jarige leven en ik vind haar nu al heel goed, waarbij af en toe een vergelijking met de schrijfstijl van Nora Roberts zich bij mij opdringt.’
‘Je blijft boeien met je verhalen. Nooit saai, altijd pakkend. Nooit één gemist.’
Romantiek

Boekpresentatie: Thuisreis van Marceline de Waard
21 maart 2020 Uitgeverij Ambilicious
  Meer artikelen

Lezersrecensies (2)

Thuisreis, een prachtige en meeslepende debuutroman

door: Nel Goudriaan 2 likes
De verhalenbundel ‘Schandalig en andere verhalen’ van Marceline de Waard smaakte naar meer. De verhalen zijn sfeervol, beeldend geschreven en de personages nodigen uit met ze mee te leven. Thuisreis, de debuutroman van deze schrijfster maakt de verwachtingen meer dan waar. De lezer volgt Eileen...

Een prachtig geschreven "feel good roadtrip'!

door: benbijker55 1 reactie 2 likes
Thuisreis door Marceline de Waard. Een prachtige en indringend geschreven ‘roadtrip’ waarin Eileen, na het overlijden van haar man, op zoek gaat naar haar roots in Ierland. Niet alleen een zoektocht naar het verleden van haar oma, maar eigenlijk vooral een zoektocht naar zichzelf. Uiteraard een...