Tien eeuwen maasland

In het dorp Maasland even ten noorden van Maassluis is mijn grootvader Willem van Santen, met zijn twee zussen, broer en een halfzus geboren. Het Zuid-Hollandse plaatsje met slechts 6600 inwoners lijkt op een plek waar de tijd heeft stilgestaan. Niemand vermoed dat daar iets opzienbarends is gebeurd. Niets is echter minder waar. Door mijn interesse voor geschiedenis en mijn contacten in en rond Maasland is mij veel ten gehore gekomen, waar ik in dit boekje over kon schrijven. Ik begin bij de vroegst bekende geschiedenis en wat we daarvan kunnen achterhalen. Vervolgens klim ik langzaam en soms snel door de eeuwen heen naar de negentiende en twintigste eeuw , waarin de familie van moederskant in Maasland haar sporen heeft nagelaten. Van vaderskant hield een oom daar verblijf, die enige bekendheid genoot.

Is Tien eeuwen maasland het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Tien eeuwen maasland