Tirion natuur Blonde manen

In Blonde manen beschrijft Sofie Rozendaal op aangrijpende wijze drie belangrijke periodes in haar leven, waarin paarden een betekenisvolle rol speelden. Het behandeld herkenbare thema's waar veel meisjes mee worstelen, zoals volwassen worden, afscheid nemen en omgaan met teleurstellingen. Blonde manen is hierdoor niet alleen voor paardenliefhebbers een uitermate waardevol boek, maar voor elke jonge vrouw die bezig is richting te geven aan haar leven.

Het verhaal begint met hoe Sofie de paardenwei ontdekte. Daardoor wilde ze een eigen paard, maar werd geconfronteerd met de problemen die dat opleverde. Ze beschrijft haar schooljaren en hoe ze er uiteindelijk voor koos om te gaan schrijven. En het moment waarop voor haar alles veranderde...

Sofie omschrijft haar wereld nauwkeurig, sfeervol en met veel oog voor detail. De kracht van paarden wordt op een heldere en nuchtere manier beschreven. Daarnaast komen ook deskundigen aan het woord om over hun ervaringen met 'paardenkracht' te vertellen en advies te geven. Op die manier laat ze zien dat je geen paardenfluisteraar hoeft te zijn om goed met paarden te leren omgaan.

'Ze maakte lange, golvende bewegingen, als het rustig opstijgen van een enorme vogel. Lotje had vleugels en ze nam mij mee. Ik zag hoe de blonde manen tegen haar goudkleurige hals sloegen, als schuimkoppende golven rollend tegen de kust. Ik reed niet op een paard, ik reed op de wind. Zij stond te koop, maar ik was verkocht.'

Sofie Rozendaal (1987) werkt als publiciste en freelance journaliste en heeft al verschillende boeken op haar naam staan. Naast schrijven houdt ze zich gepassioneerd bezig met schilderen.

Is Tirion natuur Blonde manen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tirion natuur Blonde manen