Toen het oorlog was

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 0
Junior   Topics 0
Toen het oorlog was is een informatief boek voor kinderen uit de bovenbouw die meer willen weten over de Tweede Wereldoorlog, met speciale aandacht voor Nederland.
Tweede Wereldoorlog
In 2020 herdenken we het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog, alweer 75 jaar geleden. Toen het oorlog was, 1939-1945 is een verzorgd overzichtswerk voor kinderen die meer willen weten over de Tweede Wereldoorlog. Het informatieve boek heeft oog voor het internationale verloop van de oorlog, maar vooral ook voor de situatie in Nederland. Een prachtige uitgave vol historische fotografie en fullcolour-illustraties.
Begrijpelijke taal en sfeervolle illustraties
Auteurs Annemiek de Groot, Roos Jans, Juul Lelieveld en Liesbeth Rosendaal van tekstbureau Patsboem! Educatief hebben de tekst van het boek afgestemd op de bovenbouw van de basisschool. Zij hebben dit zware onderwerp in begrijpelijk taal weten uit te leggen. Illustrator Irene Goede maakte de sfeervolle illustraties, die de soms indringende tekst verluchtigen en een extra dimensie geven aan de historische fotografie.
Junior
Illustraties
Irene Goede
Gottmer Uitgevers Groep b.v.
14 november 2019