0000414245_Toetsenbordgezwaffel_2_710_130_0_0

Toetsenbordgezwaffel

Ken Vingerhoets is een man met een missie, en dat zal u geweten hebben. Ongeacht de huidige opvattingen die er heersen in onze samenleving kabbelt deze jonge knaap rustig verder op zijn eigen gecreëerde stroom. Nu en dan richt hij een kritische blik op de vaste normen en waarden die er heersen bij het algemene publiek, en haalt daarbij zijn neus op. Het resultaat hiervan kan u bewonderen op de diverse schrijfsels die hij op Zwaffelijzer post. Ken Vingerhoets, dames en heren, een eigenzinnig en vernieuwend sociaal psycholoog zo blijkt. Een creatief vat vol inhoud, dat nu en dan eens overloopt. De man die het aandurft de macht van voetbal in vraag te stellen. De man die de inhoud van zijn lesteksten omvormt tot meesterlijke poëzie en als goed Zwaffelaar begaafd is in de Nederlandse taal. Maar, hij is niet enkel literair begaafd. Hoe kan het ook anders voor een man met een naam, die in een obscuur West-Vlaams dialect klinkt als “Vingert Goed”. Dìt is een man pur sang: grenzeloze humor, ziekelijke gedachten, abstracte dansmoves en bovenal, een baard. Dames en heren, ik presenteer u met trots mijn Zwaffelijzer-wederhelft: Ken Vingerhoets. Thierry De Vynck

Korte verhalen , Literaire non-fictie
Gebundelde literaire columns