Tot u spreekt Jan Mulder

Tot u spreekt Jan Mulder. De voormalige spits bewondert zijn helden en blikt terug op zijn voetballeven: hij beschrijft de mensen die hem hebben ontroerd, geraakt, geërgerd. Nederlanders en Belgen, coaches en spelers, verdedigers en spitsen. En zo vertelt Jan over vijftig jaar voetbalgeschiedenis. Over Faas Wilkes, Johan Cruijff, Willem van Hanegem, Ruud Gullit, Marco van Basten, Robin van Persie, Danny en Daley Blind en vele anderen. Openhartig en genadeloos verhaalt Jan Mulder over zijn eigen leven als speler, schrijver, analist. Over de magie van het spel, over trainers die het voetbal in de Lage Landen geen goed doen, over analisten die het voetbal moeten redden. Jan neemt ons mee naar de velden van weleer. Naar het gras waar zijn grote helden speelden. Naar Ajax en Anderlecht. En hij werpt een blik op de toekomst. Meedogenloos analyseert Jan Mulder het spel en het leven, en ontziet daarbij ook zichzelf niet.

Is Tot u spreekt Jan Mulder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tot u spreekt Jan Mulder