Trouw aan een belofte

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

Nicolet, de hoofdpersoon in dit eerste deel van de Nicolet-trilogie van Thea Zoeteman, is getrouwd met Maarten. Samen hebben ze een zoon van anderhalf, Robbert. Hoewel ze nog niet zo lang getrouwd zijn, verschijnen er nu al kleine barstjes in hun huwelijk. Maarten vertoont hoe langer hoe meer vervelende karaktereigenschappen. Hij gaat voortdurend voorbij aan Nicolets wensen en gevoelens. Als het tweede kindje zich aandient, gaat het van kwaad tot erger. Tevergeefs zoekt Nicolet naar de man die ze in hun verkeringstijd heeft leren kennen: charmant, spontaan, behulpzaam en met de nodige humor. Ze wil trouw blijven aan haar belofte, maar hoe? Nicolet voelt zich alleen en begrijpt niet waarom Maarten zo veranderd is. Tot ze ineens een artikel leest dat haar de ogen opent… 'Trouw aan een belofte' is een zeer realistische en meeslepende roman van Thea Zoeteman over een vrouw die zich staande probeert te houden in een zwaar en moeilijk huwelijk door te zoeken naar lichtpuntjes en te vertrouwen op God.

Romantiek
Streek- en familieromans