Tussen hart en degen

Tussen hart en degen

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 47 Favoriet 0 Recensies 0
Dit verhaal is een proloog van "De Rode Meeuw", het schip dat door de tijd reisde en dat ik eerder uitgegeven heb en dat binnenkort terug verschijnt.

Deze novelle vertelt het verhaal van Tobias O'Flaherty, de Ierse piraat, die een beetje het buitenbeentje aan boord van "De Rode Meeuw" is.

Het verhaal begint in Ierland, 1673, wanneer de onverschrokken zestienjarige Tobias het opneemt tegen een gevaarlijke struikrover. Zo redt hij een rijke man en diens dochter Caitriona, die ondanks het feit dat ze verloofd is met een ander, valt voor de charmes van de knappe jongeman.

Door zijn gevoelens voor het meisje weet Tobias met zichzelf geen raad, maar als hij inziet dat ze hun standenverschil te groot is om samen ooit een toekomst op te bouwen, besluit hij zijn oom op zee te volgen.

Ruim drie jaar laten vinden we de bijna twintigjarige Tobias terug in de Nieuwe Wereld, waar hij kennis maakt met de gevaarlijke kapitein Bruinbaard van "De Rode Meeuw". Weer zal hij een drastische beslissing moeten nemen, wil hij zijn oom en diens bemanning redden van de ondergang.

Brave New Books
02 januari 2018
02 januari 2018
9789402171174 , 9789463420198

Reacties op: Tussen hart en degen