Tussen rang en stand

Gelezen 56 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 50 Favoriet 1 Recensies 13
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 8   Topics 0   Leesclub
De historische roman Tussen rang en stand van Marja Visscher is gebaseerd op het leven van Sara Louisa du Faget van Assendelft. Zij verlaat het Lange Voorhout in 's-Gravenhage om naar de Hoeksche Waard te gaan, waar haar familie een buitenverblijf heeft. Onder haar leiding wordt het verwaarloosde Hof van Assendelft gerestaureerd. Sara voelt zich er thuis, weg van de decadentie. Als ze de getrouwde tuinman Dirk van der Pligt ontmoet, is het liefde op het eerste gezicht. Een liefde die niet kan bestaan maar ondanks alles toch bestaat.
Het statige Hof van Assendelft is tegenwoordig als Museum Hoeksche Waard toegankelijk voor bezoekers. De voelbare historie van die plek inspireerde Marja Visscher om in het levensverhaal van Sara Louisa du Faget van Assendelft (1717-1807) te duiken.

Literatuur & Romans , Feelgood
Historische roman (populair)
Omniboek
04 oktober 2016
11 oktober 2016
9789401908597 , 9789401908603

Een bijzonder inkijkje in het leven van de achttiende eeuw

door: Janneke Elderbroek

Sara Louisa du Faget van Assendelft woont met veel tegenzin in het welgestelde ’s-Gravenhage aan de Lange Voorhout. Ze is inmiddels in de dertig en is haar prins op het witte paard nog niet tegengekomen, ondanks de vele geschikte huwelijkskandidaten die haar ouders haar voorleggen. Ze brengt haar...

Reacties op: Tussen rang en stand