Tweeduister (Secret Window)

Gelezen 178 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 62 Favoriet 4 Recensies 3
Thrillers & Spanning Spots 3   Topics 0

De schrijver Mort Rainey heeft het zwaar. Toen hij zijn vrouw met een ander betrapte, scheidde hij van haar en vertrok hij uit de stad naar een afgelegen plek. Op een dag staat er een man voor zijn deur die zichzelf John Shooter noemt en Mort ervan beschuldigt zijn verhaal te hebben gestolen.
Rainey meent dat alles opgelost zal zijn zodra hij de eerste druk laat zien, die een jaar voor Shooters versie verscheen. Maar vreemde gebeurtenissen verhinderen telkens dat hij het boek in handen krijgt. Wie is Shooter echt? Zit hij achter alles wat er gebeurt?

Naast de novelle Secret Window bevat Tweeduister ook nog de novelle De engelieren (The Langoliers) over een vlucht van Los Angeles naar Boston in zeer turbulent luchtruim. Tien passagiers overleven de reis, maar na de landing in een doodstille wereld wensen ze dat ze nooit uitgestapt waren. Er wordt op hen gewacht...

The Langoliers was al bewerkt tot doodenge tv-serie, en nu is er dan de schitterende bioscoopfilm Secret Window, geregisseerd door David Koep (The Panic Room) met in de hoofdrollen Johnny Depp en John Turturro.

Pockets spanning
Griezel- en spookverhalen, horror
Thriller
Frank de Groot
Poema Pocket
16 februari 1999
20 juni 2017

Reacties op: Tweeduister (Secret Window)