Uit liefde, meneer Tuschinksi
  Luister een fragment

Uit liefde, meneer Tuschinski

Gelezen 182 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 91 Favoriet 3 Recensies 8
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 9   Topics 0
Tanya Commandeur schreef met Uit liefde, meneer Tuschinski een meeslepende historische roman over de verboden liefde van bioscoopmagnaat Abraham Tuschinski.
Abraham Tuschinski en zijn zwagers Hermann Ehrlich en Hersch Gerschtanowitz openen in 1912 een exclusief theater voor film in de Hoogstraat in Rotterdam. Abraham is een man met visie, en vooral met lef. Zelfs in de Eerste Wereldoorlog durft hij zijn filmtheaters uit te breiden en legt hij het slecht bekendstaande buurtje Duvelshoek in Amsterdam plat om van de grond af aan een schitterend theater te bouwen. Alles lijkt de mannen voor de wind te gaan, tot Abraham reddeloos verliefd wordt op Jet, de vrouw van zijn zwager en zakenpartner Hermann Ehrlich.
Tanya Commandeur weet in een vloeiende en meeslepende stijl het liefdesverhaal achter het wereldberoemde bioscoopimperium Tuschinski te schetsen en tegelijkertijd de tijdgeest en de grandeur van die tijd te vangen.
De pers over De man die alles achterliet:
‘Een mooi verhaal. Commandeur beschrijft op een beeldende manier het leven in zowel Rotterdam als New York.’ – Loretta Schrijver
‘Ontroerende roman.’ – Marie Claire
‘Mooie roman.’ – Flow

Historische roman (populair)
Ambo|Anthos
07 september 2017
21 september 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door vincenzo

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Sympathieke roman, maar te weinig show

door: Anne-Claire Verham 1 like

De prachtige, glamourrijke kaft van de historische roman Uit liefde, meneer Tuschinski belooft wat: een verhaal over de roaring twenties, over theatermagnaat Abraham Tuschinski, over een verboden liefdesrelatie in de vooroorlogse showwereld. Schrijfster Tanya Commandeur heeft er echter geen...

Reacties op: Uit liefde, meneer Tuschinski