Uitverkoren

Uitverkoren

Rank 3511 Gelezen 76 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 160 Favoriet 1 Recensies 6
Fantasy & SF Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Het eerste boek voor volwassenen van Veronica Roth, wereldwijde bestsellerauteur van de Divergent-serie

Ergens vlak bij Chicago drong op een duistere dag het kwaad de wereld binnen en bracht chaos en verwoesting. Vijf schijnbaar doodgewone tieners – Sloane, Matt, Ines, Albie en Esther – werden opgeroepen zich te melden. Eén van hen zou ‘de uitverkorene’ zijn die de wereld kon redden. En waar of niet, het werkte: het kwaad werd verslagen en de aarde was veilig.

Tot nu. Tien jaar later is de wereld de tragedie bijna vergeten. Maar Sloane niet. Zij wordt nog elke dag achtervolgd door haar verleden: letterlijk, door de paparazzi die haar maar niet met rust laten, en figuurlijk, door het kwaad dat haar nog altijd nachtmerries bezorgt. Op het tienjarig jubileum van hun overwinning slaat het noodlot opnieuw toe: een van de vijf overlijdt. En als de overige vier zich verzamelen voor de begrafenis, op de plek waar het tien jaar geleden allemaal begon, doen ze een huiveringwekkende ontdekking die alles op losse schroeven zet.

Sciencefiction & Fantasy

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Vermakelijk boek zonder diepgang

door: Demi Schoonenberg 1 like

Uitverkoren is het eerste boek voor volwassenen van Veronica Roth (1988) en is een urban fantasy. Het boek begint bij het tienjarige jubileum sinds de Duistere werd verslagen door vijf uitverkorenen, en hoe zij omgaan met de trauma’s en verliezen die ze toen als tieners hebben opgelopen. Hun strijd...

Reacties op: Uitverkoren