Undercover

Undercover

Young adult   Topics 0

Een James Bond-achtig avontuur dat je doet verlangen naar meer

Voor fans van Chris Bradford, Rick Riordan en De Grijze Jager
De 12-jarige Alex gaat net aan tafel met zijn vader (zijn moeder is op zakenreis) als de bel gaat. Het is Boris, de chef van zijn moeder: ze is verdwenen. Sterker nog, ze is eigenlijk geheim agent en werkt voor Interpol! Wanneer Alex’ beste vriend Mo via een chat in hun favoriete game een cryptisch bericht heeft ontvangen dat alleen Alex kan ontcijferen, blijkt hij een onmisbare schakel te zijn. Voor hij het weet, zit Alex met Boris in een vliegtuig. Met een andere naam in een nieuw paspoort, en zonder zijn eigen spullen.
In Kenia gaan ze undercover op zoek naar Alex’ moeder en belanden in een spannend safari-avontuur waarbij ze in de ruige natuur op wilde dieren moeten jagen. Ze weten niet wie ze kunnen vertrouwen, maar een Keniaanse jongen, Lemayan, lijkt de sleutel tot het raadsel te zijn. Uiteindelijk ontdekt Alex waar zijn moeder wordt vastgehouden. Ze moet direct gered worden, want ze is in levensgevaar.

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar