V2

V2

Rank 4170 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Aan het einde van de oorlog geloofde Adolf Hitler nog stellig in een overwinning door middel van zijn nieuwste V2-raketten. Deze konden een explosieve lading van meer dan 1000 kilo met drie keer de snelheid van het geluid vervoeren. De nieuwe raket had ook een enorm bereik, zelfs genoeg om vanuit de bossen van Den Haag de Engelse hoofdstad te bereiken. In november 1944 wordt de Duitse wetenschapper Rudi Graf naar de Hollandse kust gestuurd. Graf werkte ooit samen met Werner von Braun aan een ruimteraket, maar is inmiddels het brein achter de onvoorspelbare en dodelijke V2. Zijn afkeer van de oorlog zorgt er echter voor dat hij in Scheveningen al snel verdacht wordt van sabotage.
De bombardementen op Londen eisen vreselijk veel slachtoffers, en de Engelse regering besluit om een groep jonge vrouwen naar Vlaanderen te sturen om te achterhalen waarvandaan honderden raketten worden afgevuurd. Kay Caton Walsh is een officier van de WAAF en zal met gevaar voor eigen leven in de Duitse linies moeten infiltreren.
Literaire thriller
Cargo