Vacuüm

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Een pril stel met communicatieproblemen dat geconfronteerd wordt met een aanhoudende mollenplaag. Een alleenstaande klusser die steeds verder in de vuilstort in z’n achtertuin verstrikt raakt. Een jonge verhuizer die op zoek is naar zijn plek in de wereld.

De personages in Vacuüm zijn veelal onthecht, leven langs elkaar heen en zijn op zoek naar houvast. Ze zitten vast, gaan een nieuwe fase van hun leven in, of sluiten er juist één af: ze bevinden zich allemaal in een vacuüm en moeten omgaan met de leegte die dat met zich meebrengt. Soms zijn het herinneringen aan een bepaalde plek die hen ervan weerhoudt om verder te gaan met hun leven, soms is het de belofte van een nieuw begin dat ze
doet besluiten het oude achter zich te laten. In andere gevallen is er van een keuze helemaal geen sprake.

Vacuüm is een bundel met literaire verhuisverhalen. In een sobere, zwartgallige stijl tekent Oscar Spaans een keten van personages op die elk op hun eigen manier op zoek zijn naar hun plaats in de wereld. Een bundel over vallen en weer opstaan, of blijven liggen.

Literatuur & Romans , Korte verhalen
Verhalenbundels