Vad3r

Vad3r

Rank 4077 Gelezen 6 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 26 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
‘Coco is voor de derde keer zwanger. We zijn in één klap in een nieuw tijdperk beland. De uitslag van een urinetest heeft ons getransporteerd.’ Met deze zinnen opent Pepijn Lanen, inmiddels trotse vader van drie, zijn openhartige verhaal over het vaderschap. ‘Als ik de kindjes in hun ogen kijk, krijg ik kortsluiting in mijn hoofd door de liefde. Hun bestaan is een wonder dat mijn hersenen nauwelijks kunnen registreren.’
Vad3r is een zeer intiem portret van het ouderschap, dat tegelijkertijd uiterst actueel en universeel is. Pepijn Lanen beleeft hoogtepunten in het kleine alledaagse dat op dit niveau voor iedereen hetzelfde zou moeten zijn. Over eerder werk: ‘Onze ouders hadden Van Kooten en De Bie voor de verrijking van de Nederlandse taal, wij hebben Lanen.’ – De Correspondent

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos
10 november 2020
10 november 2020

Evelien Walravens Hebban Recensent

Drie is niet te veel

door: Evelien Walravens 2 likes ebook

Pepijn Lanen (Utrecht, 1982) is sinds 2005 bekend als rapper Faberyayo uit de rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig. Hieruit vloeiden allerlei samenwerkingen met andere (rap)artiesten voort en maakte hij een soloalbum. Maar Lanen wist ook naam te maken als schrijver. In 2013 debuteerde hij met de...

Reacties op: Vad3r