Sjeumig

Gelezen 55 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 14 Favoriet 3 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 2 Spots 1   Topics 0
Sjeumig is het debuut van Pepijn Lanen, beter bekend als rapper Faberyayo van o.a. De Jeugd van Tegenwoordig (JVT) en LeLe. In deze verhalenbundel geeft Pepijn Lanen ons een kijkje in het bizarre brein van een originele geest. Van sprookjesachtig tot realistisch hedendaags zet hij met een geheel eigen stem en rijke fantasie een bijzondere wereld neer. De verhalen in Sjeumig zijn ge?llustreerd met achttien prachtige tekeningen van veel geprezen grafisch ontwerper en illustrator Piet Parra.

Taalvernieuwer Pepijn Lanen combineert Nederhop en straattaal met een meer klassieke verteltraditie. Sjeumig spreekt hierdoor lezers aan die houden van Kees van Kooten, Remco Campert, Herman Brusselmans, Herman Koch en Nico Dijkshoorn. Maar zal ook een feest der herkenning zijn voor hedendaagse muziekliefhebbers en de fans van Faberyayo en De Jeugd van Tegenwoordig. Faberyayo's soloalbum Coco verscheen eind 2012. Het nieuwe album van JVT, Ja, nat??rlijk, kwam met stip binnen in de hitlijsten.

Illustraties
Parra