Van Blanche tot Blankeman

Willem Vermandere staat al tientallen jaren aan de top van de Vlaamse muziekwereld. Zijn nummers weten een zeer divers publiek te bekoren en winnen nog steeds aan populariteit. In dit boek zijn alle liedjesteksten van Willem Vermandere voor het eerst verzameld: van Blanche en zijn peird tot Bange Blankeman. Stijlvol vormgegeven, met een selectie van zijn mooiste tekeningen
Willem Vermandere is zanger, beeldhouwer, schilder en schrijver. Vanaf de jaren '60 verwierf hij bekendheid dankzij zijn liedjes over de dingen des levens, de Westhoek en de verschrikkingen van de Grote Oorlog, aanvankelijk gezongen in zijn West-Vlaamse dialect, later in een Nederlands met een zware West-Vlaamse tongval. Zijn oeuvre, met nummers als 'Lat mie mor lopen', 'Als ik zing' en 'Duizend soldaten', heeft door de jaren heen een groot publiek weten te bekoren, en wint nog steeds aan populariteit. In dit boek zijn alle liedjesteksten die Willem schreef bijeengebracht: van een vroeg nummer als 'Blanche en zijn peird', over het klassiek geworden 'Bange Blankeman', tot de pareltjes van de voorbije jaren.

Is Van Blanche tot Blankeman het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van Blanche tot Blankeman