Altijd iemands vader, altijd iemands kind

Willem Vermandere bundelt zijn sterkste teksten over oorlog en vrede In dit prachtig geïllustreerde boek bundelt levenskunstenaar Willem Vermandere 22 liedjes en 22 verhalen over oorlog en wat dat doet met een mens. Geen verhalen die uit boeken komen, maar die Willem Vermandere zelf heeft beleefd of opgetekend door mensen te ontmoeten. Zoals die man van 98 jaar die op een warme zomerdag op het soldatengraf van zijn broer - op 300 m van het huis van Willem in Steenkerke een middagdutje kwam doen. 'Toen we klein waren sliepen we ook altijd samen.' Willem maakte er zijn bekende lied over: 'Als je van z'n leven in de Westhoek passeert...' Met nooit eerder gepubliceerde schetsen van  gekwetste en vervormde figuren die elkaar nog  net kunnen omhelzen...

Is Altijd iemands vader, altijd iemands kind het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Altijd iemands vader, altijd iemands kind