Verander muren in deuren

Verander muren in deuren

Wat zal degene die het eerste internet had eenzaam zijn geweest. Adam en Eva hadden tenminste elkaar nog. En later kwamen er nog meer mensen, die er allemaal bij wilden horen.
Als laatste gekozen worden bij gym is nooit leuk. En als je gevlucht bent uit je eigen land omdat je daar onveilig bent, dan hoop je ergens terecht te komen waar iemand je welkom heet en een bord eten voor je klaarzet.
Iedereen wil er graag bij horen. En tegelijkertijd wil iedereen zichzelf zijn en uniek. Dat maakt het soms lastig om samen te leven. Maar ook juist spannend, leerzaam en uitdagend.
Als mensen bang zijn, bouwen ze soms muren. Denkbeeldige muren of letterlijke. Daar wordt alles heel overzichtelijk van, maar ook een beetje benauwd. Echt samenleven is muren in deuren veranderen en open durven zetten.
Loesje schrijft in dit boekje over haar twijfels en haar kracht, over wat ze geleerd heeft van een dakloze en hoe zij denkt dat echt samenleven eruitziet.
Droom je mee?
Op naar een zorgeloze samenleving.
Lev.
07 april 2020