Verdubbelde Verwachtingen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
'Ik leid een voldaan maar niet doorsnee leven. Niet alles is namelijk vanzelfsprekend voor iemand met functiebeperking SMA type II'

Hoe anders is leven als je nauwelijks kunt bewegen, zorgafhankelijk bent en moet leven met het idee dat je niet ouder wordt dan 18 jaar? Patricia van Manen is een levenslustige vrouw met een aangeboren progressieve spierziekte. Met haar inmiddels 36 lentes heeft ze haar beperkte levensverwachting ruimschoots overschreden en zelfs verdubbeld. Verdubbelde verwachtingen is haar indrukwekkende levensverhaal. Tegen alle verwachtingen in weet zij het maximale uit zichzelf en het leven te halen. Patricia geeft een uniek inkijkje in haar leven aan de hand van alledaagse en bijzondere gebeurtenissen, hilarische anekdotes en memorabele mijlpalen. Maar bovenal laat ze zien dat je als ernstig gehandicapte een rijk en volwaardig bestaan kunt leiden. Verdubbelde Verwachtingen bevat een krachtige levensles: als je je wilskracht voedt en je innerlijke kern koestert, kun je er in alle omstandigheden erop vertrouwen dat je het leven aankunt.
Illustraties
Gertrude van der Linden