Vergeten arena's

Vergeten arena's
Historiek van Belgiës oudste voetbalstadions
Dit boek behandelt vijfentwintig voetbalstadions waarin niet langer eersteklassevoetbal gespeeld wordt, op één uitzondering na: het Antwerpse Bosuilstadion dat als voetbaltempel een enorme historische waarde heeft en grotendeels de sfeer van de vroegere voetbaljaren heeft bewaard.
We bezoeken onder meer de Klokke in Brugge, het Drie Lindenstadion en het Dudenpark in Brussel, het Rooi in Berchem, Rocourt in Luik, de Warande in Diest en de twee Doornikse stadions. De auteur geeft een boeiend relaas van de bouw van de stadions, de grote momenten die ze hebben meegemaakt en hun uiteindelijke teloorgang.
In vele arena' s staat de originele hoofdtribune, die vaak dateert uit het begin van de jaren '20, nog overeind. Heel wat stadions zijn goed bewaard gebleven, andere zijn zwaar aangetast door de tand des tijds. Het boek is prachtig geïllustreerd met recente kleurenfoto's afgewisseld met foto's uit de oude doos. Helaas zijn enkele van deze mooie voetbaltempels klaar voor afbraak, waarvoor een groot deel van het Belgisch voetbalpatrimonium verloren dreigt te gaan. Dit boek wil de herinnering aan onze rijke nationale voetbalcultuur levendig houden, maar geeft ook een actueel beeld van de vergane glorie.

Is Vergeten arena's het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vergeten arena's