Vergeten meesters

Volkskrant:

Vergeten meesters

Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 28 Favoriet 0 Recensies 1

Een dag lang volgen we vijf museumrondleiders. Vanaf het moment dat ze 's ochtends uit hun onrustige dromen ontwaken totdat ze halfweg de middag overhaast het Rijksmuseum Dutch Masters - het Dumas - moeten verlaten. Wallerand twijfelt over alles, ook over de kinderwens van zijn beste vriendin. Rehab heeft een lieve dochter en een schat van een saaie echtgenoot. Heribert mist zijn overleden moeder en drinkt te veel. Margreet heeft haar leven eindelijk op orde, geen vent die dat nog verstiert. Pina durft haar huis niet meer uit en spreekt alleen nog audiotours in. Hoe verschillend deze gidsen
ook zijn, ze hebben alle vijf een vlijmscherpe blik. Concurrentie krijgen ze van een nieuwe state of the art multimediagids. Die belooft honderd procent herkenning, ongeacht achtergrond of afkomst. Ondertussen is er sprake van een opgeschaald dreigingsniveau.

Wereldbibliotheek
26 januari 2022
01 februari 2022

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Banale Nederlandse levens onder de loep

door: Anne Oerlemans 1 like ebook

Daniël Rovers (1975) schrijft in verschillende genres. Bij uitgeverij Wereldbibliotheek verschenen naast zijn nieuwste roman Vergeten meesters ook de romans Elf en Walter. Ook verscheen van zijn hand een essaybundel en een reisboek waarin naast de verschillende reisbestemmingen vooral de...

Reacties op: Vergeten meesters