Véronique

Gelezen 1 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

De historische debuutroman van Michelle Visser voor een mooie kennismakingsprijs

1882. Om het landgoed van haar adellijke familie voor faillissement te behoeden ziet de achttienjarige Véronique Eedelhart zich gedwongen te trouwen met Pieter Meijer, zoon van een steenrijke maar volkse ondernemer. Pieter zal de schulden betalen die Véroniques vader, baron Eedelhart, na zijn dood heeft achter-gelaten; in ruil daarvoor hoopt hij met deze verbintenis toegang te krijgen tot de betere kringen.

Het paar verhuist naar een prachtig pand aan de grachten van Amsterdam. Véronique raakt er beïnvloed door bijzondere vrouwen als Aletta Jacobs, en geïnspireerd door haar vecht Véronique zich steeds meer vrij, tot ongenoegen van Pieter. Hij dwingt zijn echtgenote hem te volgen naar Nederlands-Indië, waar Pieter een filiaal van Handelshuis Meijer zal leiden. Al snel brengen de spanningen in het huwelijk Véronique op een breekpunt. Durft ze te kiezen tegen de conventies van haar tijd?

In de pers

‘Michelle Visser verdiepte zich uitgebreid in de historie, de verhaallijn is uitstekend en ze heeft een vlotte pen. Beslist een aanrader voor de liefhebbers van historische romans.’ NBD Biblion

‘Een toegankelijke historische roman over Nederland in de late negentiende eeuw.’ Leef!

‘Een mooi tijdsbeeld met ook een duidelijke rol voor Aletta Jacobs en haar zuster Charlotte.’ Wegener kranten

Meulenhoff Boekerij B.V.
24 september 2021