Vertel de wolven dat ik thuis ben

Vertel de wolven dat ik thuis ben

Rank 5509 Gelezen 30 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 36 Favoriet 3 Recensies 3
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0

Beste boek van het jaar volgens The Wall Street Journal, The Oprah Magazine en Kirkus Reviews Er is maar één persoon die de veertienjarige June Elbus ooit heeft begrepen: haar oom, de beroemde schilder Finn Weiss. Wanneer hij doodgaat _ veel te jong, aan een ziekte waarover niemand het durft te hebben _ voelt June zich verloren. Op Finns begrafenis ziet June een onbekende man. Buiten, want hij mag niet naar binnen. De man heet Toby, en hij wil June graag eens ontmoeten. Als de twee elkaar leren kennen ontdekt June dat zij niet de enige is die Finn mist, en er ontstaat een hechte vriendschap tussen hen. Waar June eerst dacht dat zij de belangrijkste persoon in Finns leven was, het middelpunt van zijn schilderijen, realiseert ze zich door Toby dat zij slechts één speler was, en dat de andere spelers haar hulp hard nodig hebben. Vertel de wolven dat ik thuis ben is een onvergetelijk portret van rouw, passie en mededogen. Tegelijkertijd is het een verhaal over liefde _ maar niet in de klassieke zin van het woord. Brunt legt pijnlijk bloot hoe we niet altijd kiezen van wie we houden en hoe taboes een familie kunnen verscheuren. Carol Rifka Brunt publiceerde in verschillende Amerikaanse en Engelse tijdschriften en kranten. Vertel de wolven dat ik thuis ben is haar eerste roman. 'Ontroerend en uiteindelijk hoopgevend.' people magazine 'Enorm ontroerend.' the wall street journal 'Een duizelingwekkende debuutroman.' the oprah magazine

Prometheus
25 juli 2014
25 juli 2014

Prachtige roman over leren liefhebben en leren loslaten

door: Jan M. Jorna 2 likes

Medeleven, het vinden en verliezen van de ware liefde, onzekerheid; dit zijn maar enkele thema’s die naar voren komen in de debuut roman Vertel de wolven dat ik thuis ben van schrijfster Carol Rifka Brunt. Het boek heeft vooral in Amerika lovende kritieken gekregen en dat blijkt meer dan terecht.

...

Reacties op: Vertel de wolven dat ik thuis ben