Verwachting

Rank 1704 Gelezen 111 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 205 Favoriet 5 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

Hannah, Cate en Lissa zijn jong, ambitieus en onafscheidelijk. Samen wonen ze in een huis in Oost-Londen. Hun dagen zijn gevuld met kunst en activisme en staan bol van liefde en uitgelatenheid. Ze hebben nog hun hele leven voor zich. Tien jaar later is alles anders dan verwacht. Hannah is tevreden met haar leven en met Nathan, maar heeft een allesverzengende kinderwens. Cate is naar Canterbury verhuisd na de geboorte van haar zoon en voelt dat ze zichzelf steeds meer kwijtraakt. En Lissa staat op het punt om door te breken als actrice, maar privé gaat het slecht. Alle drie worstelen ze met dezelfde vraag: wat is een zinvol leven, en hoe bereik je dat?

Verwachting is hartverscheurend en opbeurend tegelijk en gaat over je weg vinden in het leven: als moeder, als dochter, als echtgenote, en als goed mens.

‘Roman over drie vriendinnen van de universiteit. Als je fan bent van Sally Rooney, zul je Verwachting fantastisch vinden.’ – The Irish Examiner

‘Ontzettend intelligent en menselijk. Verdient het om op vele shortlists te belanden.’ – The Guardian

Ambo|Anthos
11 januari 2021
10 februari 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Sigried Hebban Recensent

De rauwe werkelijkheid

door: Sigried 3 likes ebook

Op de cover van Verwachting liggen drie jonge vrouwen in het gras. De roze kauwgumbel benadrukt de vrolijkheid die van het tafereel uitgaat. Op basis daarvan denk je een optimistische feelgood over de kracht van vriendschap in handen te hebben. Anna Hope lost die verwachting niet in, maar biedt de...

Reacties op: Verwachting