Verzameld werk

Verzameld werk

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Wie heeft ze niet gelezen? Peskens' boeken 'Twee vorstinnen en een vorst' en 'Mijn tante Coleta' waren tot lang na verschijnen enorme verkoopsuccessen. De twee titels behoren zelfs tot op de dag van vandaag tot de best verkochte titels in de geschiedenis van deze uitgeverij. Dat is des te opmerkelijker omdat de uitgever en de schrijver samenvielen: Geert van Oorschot publiceerde zijn literaire werk onder het pseudoniem R.J. Peskens. Ter gelegenheid van de publicatie van de biografie verschijnt het complete werk van Peskens in een mooie nieuwe uitgave. Afgezien van zijn twee bekendste titels bevat het Verzameld proza de verhalenbundels 'Mijn moeder was eigenlijk een Italiaanse' en 'De man met de urn', aangevuld met enkele verhalen die nog niet eerder gebundeld werden. +

Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
19 november 2015
19 november 2015