Vijftig onmisbare gedichten

‘Poëzie is mijn adem,’ schreef de door velen geliefde auteur Remco Campert. Hij beschouwde zichzelf in de eerste plaats als dichter en liet een indrukwekkend oeuvre na dat lichtvoetig en terloops is, intiem en persoonlijk. Uit dat rijke oeuvre zijn vijftig onmisbare gedichten gekozen en in deze uitgave bijeengebracht. Samen tonen ze de ontroerende kracht van Camperts poëzie, die gelegen is in een onnavolgbare eenvoud en een zachte melancholie.

Remco Campert (1929-2022) was dichter, romancier en columnist. Voor zijn poëzie ontving hij onder meer de Jan Campert-prijs, de P.C. Hooft-prijs en de Gouden Ganzenveer. In 2015 werd hem de Prijs der Nederlandse Letteren toegekend. Recente uitgaven zijn Dichter (verzamelde gedichten), Campert compleet (alle verhalen) en Mijn dood en ik, Camperts laatste dichtbundel.

Is Vijftig onmisbare gedichten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vijftig onmisbare gedichten