Volg de hand die wijst - het verhaal achter Jihad

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

De Westerse wereld die haar cultuur onveranderd wil zien in confrontatie met extreme ‘Islamistische’, groeperingen die dominatie willen en geen middel schuwen om dat te bereiken. Maar is dat wel zo, wat zijn de onderliggende doelen? De hoofdpersoon wordt pion in een machtsstrijd tussen de wetenschappelijk wereld van Delft en Amerikaanse geheime diensten en een meedogenloos kalifaat, met als leidraad een vers uit een Arabisch heilig boek. Een vers dat mensen de dood in jaagt en maatschappijen vernietigt. Een zoektocht langs de afgrond van het menselijk bestaan. Hoe zijn Sirïe en Rusland, Libïe en Amerika en Turkye verweven in een doodsstrijd die draait om energie en macht en wie dat verhandelt. Een keihard verhaal met natrekbare bronvermelding over alle beweringen. Is er nog een uitweg uit de chaos of zal de eindstrijd van ‘Gog en Magog,’ plaatsvinden en het kalifaat met wortel en al uitrukken?

Religie & Spiritualiteit
Spannende boeken algemeen