Voorbij het zwart

Voorbij het zwart

Rank 862 Gelezen 3 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 68 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Alison Hart, medium van beroep, toert met haar listige assistente Colette door de troosteloze slaapstadjes rond Londen.

Samen vormen ze een onwaarschijnlijk duo: de een is een verlegen, nuchtere, maar sluwe bonenstaak, de ander een charismatische, corpulente helderziende wier verbinding met de spirituele wereld haar kwelt. Ze geeft boodschappen door van geliefde doden. Maar achter haar mollige, geruststellende verschijning gaat een wanhopige vrouw schuil, want ze kent de verschrikkingen die het volgende leven inhoudt, maar moet die verbergen voor haar klanten. Tegelijkertijd wordt ze geplaagd door kwelgeesten uit haar eigen verleden, die haar lichaam en huis infiltreren en steeds sterker en gemener worden naarmate ze zich meer verzet...

Met Voorbij het zwart schreef ze een meesterwerk vol macabere humer en nog macaberder geheimen. Hilary Mantel op haar best - tragikomisch, onorthodox, en spannend om te lezen.

Meridiaan Uitgevers
17 januari 2023