Schrijver zijn

De persoon Mantel is even intrigerend en formidabel als haar personages.’

– Josephine Rombouts, auteur van Cliffrock Castle

Schrijver zijn, wat ben je dan eigenlijk en hoe doe je dat en wanneer ben je er één en hoe rechtvaardig je dat?

Gaat ooit de ‘examenvrees’ bij nominaties voor prijzen over? Historische personages tot leven brengen en de

ruimte tussen de feiten geloofwaardig invullen, wat vergt dat van een auteur?

Mantel laat in deze bundel haar licht schijnen op alle aspecten van het schrijverschap en daarin is plaats voor

een geestig verhaal over losse kaartjes versus in leer gebonden notitieboeken, maar ook voor de vijf beroemde Reith Lectures uit 2017.

Zij die schrijversaspiraties hebben: neem van ons aan dat er heel veel op te steken is van deze formidabele auteur

die álle genres beheerste. Voor fans en lezers van onverbiddelijk goede zinnen en scherpe observaties is Schrijver zijn hoe dan ook een must

Met een voorwoord van Annelies Beck

Is Schrijver zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Schrijver zijn