9200000123092844

Wolf Hall

Rank 5769 Gelezen 533 Aan het lezen 66 Wil ik lezen 447 Favoriet 70 Recensies 36
Literatuur & Romans Artikelen 5 Lijsten 8 Spots 17 Hebban 1000 328   Topics 0   Leesclub

Zoon van een brute smid, homo universalis, politiek genie, omkoper, mannetjesputter en charmeur: Thomas Cromwell. In zijn niet te stuiten opmars naar de macht heeft hij al heel wat regels van een rigide klassenmaatschappij gebroken, en als het moet breekt hij er nog wat meer. Cromwell staat op uit de puinhopen van persoonlijke rampspoed - het verlies van zijn jonge gezin en van kardinaal Wolsey, zijn geliefde leermeester - en behendig vindt hij zijn weg naar en door het koninklijk hof, waar man is wolf to man. Tegen alles en iedereen in is hij bereid Engeland te hervormen naar Henry's wensen.

Wolf Hall is een superieure roman waarin Cromwell en zijn tijdgenoten worden neergezet op een manier die de beperking van het historische verhaal volledig ontstijgt.

Literaire fictie algemeen
Thomas Cromwell (1)