Vriendschapsbrood

Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 1
Vriendschapsbrood is een warm en ontroerend verhaal over het leven en verlies, over vriendschap en familie en over de troost van eten.

Julia Evarts worstelt met een groot verdriet dat als een schaduw over haar familie hangt. Ze onderneemt bijna niets meer. Tot ze op een dag een pakketje met deeg en een recept voor vriendschapsbrood op haar stoep vindt. Haar dochtertje Gracie voorkomt nog net dat ze het weggooit.
Het vriendschapsbrood blijkt de ideale manier om weer nieuwe contacten op te doen, zoals de weduwe Madeline die net een theesalon geopend heeft.
Daar ontmoet Julia Hannah, met wie ze ook bevriend raakt. Binnen de kortste keren wordt de theesalon een ontmoetingsplek voor het uitwisselen van recepten, tips en verhalen. Julia begint door de vriendschap in te zien dat ze hoognodig de confrontatie aan moet gaan met haar verdriet en dat ze haar zus niet langer de schuld mag geven van wat er gebeurd is. Maar kan ze dat?

Emilin Lap
A.W. Bruna Uitgevers