Vrije woorden

‘Vrije woorden’ is een onvergetelijke roman gebaseerd op historische feiten.
Brussel, 1943. De stad is in handen van de nazi’s, maar het verzet broeit. Het Front de l’Indépendance geeft een onafhankelijke krant uit onder leiding van journalist Marc Aubrion. Zijn team is een onwaarschijnlijk stel helden: een 12-jarige straatrat, een schimmige saboteur, een professor die te veel weet, een clandestiene schrijver.
Als de SS hen oppakt en opdraagt nazipropaganda te schrijven, plannen Aubrion en zijn team de ultieme verzetsdaad: onder de neus van de nazi’s een verzetskrant drukken.
Deze mensen zijn bereid te sterven voor het vrije woord – en ze hebben achttien dagen de tijd om het klaar te spelen…
‘Vrije woorden’ van E.R. Ramzipoor is net zo’n pageturner als ‘Alleen hij’ van Andrew Gross; net zo atmosferisch als ‘De boekendief’ van Markus Zusak en een ontluisterend portret van een oorlogsdaad zoals ‘Ik ontsnapte uit Auschwitz’ van Vrba.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Vrije woorden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Vrije woorden