Vrouw. Met kind.

Een paar weken voor de geboorte van hun eerste zoon verlaat Célestes man haar voor een jongere vrouw. Het verandert haar
kijk op mannen en relaties grondig en het kost haar grote moeite om een nieuw evenwicht te vinden tussen moederschap,
carrière en vrouw zijn. Toch lijkt tijd te helen en ze wordt opnieuw verliefd, op Thomas, een gehuwde man. Maandenlang
duurt het spel van aantrekken en afstoten, tot Thomas voor haar kiest en zij eindelijk het gezin krijgt waarvan ze altijd al droomde. Bovendien wordt ze door de hoofdredacteur van het dagblad waarvoor ze schrijft, aangespoord om haar verhaal
neer te schrijven in een boek. Het boek slaat aan en ze maakt promotie. Eindelijk lijkt het leven in zijn plooi te vallen. Totdat haar ex-man en vader van haar kind, voor het eerst in acht jaar weer opduikt. Het stabiele leven dat ze heeft opgebouwd, en dat van haar enige zoon, Oscar, wordt weer omgegooid.

Meer dan 14% van de gezinnen zijn eenoudergezinnen, waarvan 80% moeders. Céline Malyster schreef een oprechte
roman over dat thema. Ze maakt komaf met de vooroordelen waar een alleenstaande moeder mee te maken krijgt. Vrouw. Met
kind is een fictieve roman, geïnspireerd op de schrijvers eigen ervaringen, maar het is vooral een verhaal waarin veel vrouwen zich zullen herkennen.

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen
Borgerhoff & Lamberigts
29 januari 2021
29 januari 2021

Reacties op: Vrouw. Met kind.